Inici » Comunicació » Notícies » Presentació del llibre de fotografies «AMPOSTA – RECULL GRÀFIC 1875-1975»

Presentació del llibre de fotografies «AMPOSTA – RECULL GRÀFIC 1875-1975»

El proper divendres dia 25 d’octubre es presentarà a la sala d’actes del Museu de les Terres de l’Ebre el llibre “Amposta. Recull gràfic 1875-1975” de l’editorial Efadós.

Ajuntament d'Amposta > Presentació del llibre de fotografies «AMPOSTA – RECULL GRÀFIC 1875-1975″» title=»Ajuntament d'Amposta > Presentació del llibre de fotografies «AMPOSTA – RECULL GRÀFIC 1875-1975″» class=»img_dta_text»>El proper divendres dia 25 d’octubre es presentarà a la sala d’actes del Museu de les Terres de l’Ebre el llibre “Amposta. Recull gràfic 1875-1975” de l’editorial Efadós. En l’acte, organitzat per l’Ajuntament d’Amposta, l’editorial Efadós i el Museu de les Terres de l’Ebre, hi seran presents les autores del llibre Júlia Idiarte, Cinta Montañés i Maite Subirats. </p>
<p style=El llibre és un recull gràfic d’Amposta, amb texts que ens parlen de la història de la Ciutat i dels ampostins durant un període de cent anys (1875-1975). Aquesta obra publicada en 52 fascicles, va iniciar-se el 28 de setembre de 2012 i després de tot un any ha arribat a la seva fi, essent el 85è volum de la col•lecció de l’Abans, iniciada el 1996 per l’Editorial Efadós.

Aquest treball, ha permés a les autores i especialment a les famílies que han cedit imatges, prendre consciència de la importància etnogràfica, històrica i documental de les seves fotografies familiars a les que no en donaven valor. I és que aquestes imatges han deixat constància d’una Amposta dinàmica i important des d’antic. La memòria que s’ha despertat amb el recull d’imatges d’aquesta obra ha estat clau per documentar espais que han desaparegut, i altres creats al llarg del segle XX, records de la vida quotidiana, del treball al camp i a ciutat, vides i experiències que s’interrelacionen i s’enriqueixen mútuament, a partir de l’evocació de records de cada persona, fins i tot del lector, on descobrirà, a través de l’experiència vital viscuda per cadascú, la seva Amposta.

El fons fotogràfic recollit, que supera les 6.000 imatges recopilades i 1.000 fotografies publicades, és un homenatge a tots els ampostins que conformen el mapa social de la ciutat retingut en la memòria.