Inici » L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006

L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006

Ajuntament d'Amposta > L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006″ title=»Ajuntament d'Amposta > L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006″ class=»img_dta_text»>L’Ajuntament d’Amposta, i concretament des de l’Àrea de Cultura, està treballant en diverses tasques de preparació de la Capitalitat Cultural Catalana de l’any 2006. Per una banda, ja s’ha fet la primera activitat de difusió a nivell dels Països Catalans, aprofitant la celebració de <STRONG>RECERCAT, I Jornada de Cultura i Recerca Local dels territoris de parla catalana</STRONG>, que va tenir lloc el passat dissabte 21 de maig a <A href=Esparreguera (Baix Llobregat), capital cultural catalana d’aquest any 2005.


En aquesta jornada, organitzada per l’Institut Ramon Muntaner, Fundació privada dels Centres d’Estudis de Parla Catalana, ha assistit una delegació de l’Ajuntament d’Amposta, que ha presentat un estant informatiu en la fira que s’hi ha celebrat, amb el títol «Amposta, Capital de la Cultura Catalana 2006». En aquest estant s’han exposat una sèrie de plafons informatius sobre Amposta i les activitats que s’estan preparant per a Ajuntament d'Amposta > L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006″ title=»Ajuntament d'Amposta > L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006″ class=»img_dta_text»></STRONG>l’any vinent, incloent també materials informatius diversos d’Amposta i dels seus equipaments i entitats culturals (tríptics, revistes, CDs, agendes d’activitats, etc.). A més de la fira, la jornada també va incloure exposicions, presentacions, taules rodones i premis de reconeixement a persones i entitats que han destacat en el conjunt dels territoris de parla catalana, actes als quals van assistir els representants de l’ajuntament d’Amposta.</P><br />
<P>D’altra banda, el passat dijous dia 19 de maig va tenir lloc a l’Ajuntament una nova reunió de treball de la Comissió Executiva de la Capital Cultural Catalana 2006, comissió que la integren responsables polítics i tècnics de l’ajuntament d’Amposta, i de les principals entitats culturals (<A href=Museu Comarcal del Montsià, Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó, Escola d’Art i Disseny d’Amposta, Institut d’Estudis Comarcals del Montsià i representants de les societats musicals La Lira Ampostina i La Unió Filharmònica). Sota el lema «Amposta, pont de la cultura catalana«, i amb el símbol del Pont Penjant sobre el riu Ebre com a element d’unió i comunicació, s’està treballant en articular un projecte en què Amposta sigui el punt de trobada de la cultura catalana a un costat i l’altre dels rius Ebre i Sénia, a partir de l’espai que ocupa el nostre territori en l’àmbit de la cultura catalano-valenciana, tot afavorint la unitat i la interacció entre tots els agents.


Per això, en aquesta reunió es va presentar per part de l’Àrea de Cultura els llistats de les activitats previstes a hores d’ara, que inclouen les que organitzarà el propi Ajuntament i les que han proposat realitzar entitats molt diverses, locals i de la resta dels Països Catalans. També es va parlar de realitzar reunions o sessions de treball preparatòries específiques amb les diverses entitats, per tal de programar i detallar al màxim les diferents activitats previstes.


Així, un dels punts principals en què s’està treballant enguany és la programació d’activitats en què es potencie la participació d’entitats culturals del conjunt de les Terres de l’Ebre i de la resta de Catalunya, País Valencià, Catalunya Nord, l’Alguer, les Illes Balears i la Franja de Ponent. Entre d’altres, destacaran el II Congrés «Cultura i Territori a les comarques de la Diòcesi de Tortosa», organitzat per universitats de Ajuntament d'Amposta > L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006″ title=»Ajuntament d'Amposta > L’Ajuntamet d´Amposta continua preparant els actes de la Capital de la Cultura Catalana 2006″ class=»img_dta_text»></STRONG>Catalunya i del País Valencià, per continuar sent un fòrum de debat i reflexió al voltant d’aquest àmbit geogràfic de referència, després de la primera edició que va tenir lloc l’any 2001; la segona edició de <STRONG>RECERCAT</STRONG>, Jornada de Cultura i Recerca Local dels Territoris de Parla Catalana, i que organitza l’Institut Ramon Muntaner (Fundació privada dels Centres d’Estudis de Parla Catalana); i <STRONG>Setmanes culturals dels Països Catalans</STRONG>, dedicades a la cultura dels diversos espais territorials que conformen els Països Catalans, per esdevenir un espai de difusió i promoció d’aquests àmbits.</P><br />
<P>D’altra banda, també es vol potenciar la participació d’entitats dels Països Catalans en els altres àmbits d’acció del programa d’activitats per a l’any 2006. Així, en l’àmbit de <STRONG><I>Patrimoni i creació visual</STRONG></I>, les actuacions més importants es centraran en el Cicle Espai d’Arts Visuals (que inclourà la 9a edició de la Biennal d’Art Ciutat d’Amposta), el remodelat Museu Comarcal del Montsià, i altres activitats de promoció i difusió del patrimoni. En l’àmbit de la <STRONG><I>Llengua i creació literària</STRONG></I>, destacaran l’XIè Congrés Internacional de la <EM><A href=Academiae Latinitati Fovendae, en el que està previst que participen uns 200 llatinistes procedents de diversos països del món, cicles de conferències d’autors dels Països Catalans, trobada d’escriptors ebrencs i altres activitats amb motiu de Sant Jordi, la Diada Internacional de les llengües maternes i d’altres. Finalment, dins de l’àmbit Cultura popular, música, festa i sociabilitat, les actuacions més importants seran protagonitzades per cicles i activitats musicals (aplecs, certàmens, trobades i audicions molt diverses), en les què participaran estretament les dues bandes musicals d’Amposta (La Lira i La Fila), a més de la preparació d’un nou conveni amb el Palau de la Música Catalana per a l’any vinent.


Finalment, cal esmentar que el proper dilluns 13 de juny tindrà lloc al Museu d’Història de Catalunya, a Barcelona, un acte de commemoració del vintè aniversari de la creació de la Capital Europea de la Cultura, en el qual participaran els representants de les capitals de la cultura catalana designades fins ara: Banyoles (2004), Esparreguera (2005) i Amposta (2006). En aquest acte assistirà, doncs, l’Alcalde d’Amposta, Joan M. Roig, acompanyat d’altres representants de l’Ajuntament d’Amposta i d’entitats culturals de la ciutat.