Inici » Comunicació » Notícies » JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2013 A LA XARXA EBRE NATURA&CULTURA

JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2013 A LA XARXA EBRE NATURA&CULTURA

Alcanar, Amposta, Masdenverge, Santa Bàrbara del 27 al 29 de setembre de 2013

El Museu de les Terres de l´Ebre i els diferents equipaments que formen part de la xarxa Ebre Natura&Cultura participen en aquest esdeveniment anualment creant una oferta especial amb motius d´aquesta efemèride, a més d´oferir jornades de portes obertes en tots els seus equipaments, monuments i jaciments.

Ajuntament d'Amposta > JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2013 A LA XARXA EBRE NATURA&CULTURA» title=»Ajuntament d'Amposta > JORNADES EUROPEES DE PATRIMONI 2013 A LA XARXA EBRE NATURA&CULTURA» class=»img_dta_text»>En l´edició d´aquest any s´han organitzat una sèrie d´activitats en tots els equipaments. Destaca un concurs d´<strong>Instagram</strong> per a descobrir i divulgar des d´un altre punt de vista aquests equipaments i el patrimoni que hi mostren. Les fotografies que poden participar han de ser preses entre les <strong>17.00h del dia 27 i les 22.00h del dia 29 de setembre</strong>, i tant poden fer referència als objectes exposats, com als edificis com  a les diferents activitats organitzades amb motiu d´aquestes jornades. </p>
<p style=En el cas d´Amposta es realitzaran activitats en els principals actius patrimonials de la població, destacant el joc de descoberta del castell d´Amposta que tindrà lloc el divendres a la tarda, així com una visita guiada a la sala d´arqueologia del Museu de les Terres de l´Ebre inspirada en el lema de les jornades d´enguany al voltant de les relacions entre Europa i el Mediterrani en els darrers 3000 anys, i el diumenge al matí una visita guiada a la Torre de la Carrova, monument emblemàtic del tram final de l´Ebre, a més d´un mirador privilegiat des del que gaudir d´unes vistes úniques sobre la vall del riu des de la seva terrassa.

El Museu de les Terres de l´Ebre també organitza activitats al Centre d´Interpretació de la Cultura dels Ibers Casa O´Connor i Poblat Iber de la Moleta del Remei a Alcanar; al Centre d´Interpretació Viure al Poble a Masdenverge i al Centre d´Interpretació de la Vida a la Plana a Santa Bàrbara.

Totes les activitats programades són gratuïtes, i de la mà dels guies i monitors podreu descobrir d´una manera divertida el nostre patrimoni cultural i gaudir d´aquests equipaments.

Les Jornades Europees del Patrimoni són una iniciativa per a apropar el patrimoni, especialment el local i més proper, a la societat. Aquesta iniciativa va començar l´any 1984 i s´ha vingut celebrant sense interrupcions des de llavors, essent actualment 50 els estats europeus que hi participen. En el cas de Catalunya, que participa des del primer any, aquestes jornades tenen lloc el cap de setmana del 27, 28 i 29 de setembre, enguany sota el lema «Europa, un patrimoni comú».

Díptic de les JORNADES

Més informació en el web www.museuterresebre.cat