Inici » Comunicació » Notícies » L´Hospital Comarcal d´Amposta tindrà servei de pediatria de guàrdia de caps de setmana i festius

L´Hospital Comarcal d´Amposta tindrà servei de pediatria de guàrdia de caps de setmana i festius

A instàncies d´una moció del regidor German Císcar

L´Hospital Comarcal d´Amposta tindrà servei d´urgències pediàtriques de guàrdia 24 hores els caps de setmana i festius. Així ho va aprovar la sessió plenària ordinària de juliol, a instàncies d´una moció del regidor German Císcar, qui va assenyalar que «no es tracta d´un servei de luxe ni un capritx, és una demanda natural, un servei públic i bàsic que hem de tenir sí o sí». El servei que es posarà en marxa serà d´urgències de cap de setmana i festius. Tal i com va avançar l´alcalde, Adam Tomàs, això serà així, perquè «les urgències entre setmana ja estan cobertes a l´ABS d´Amposta, al CAP».

L´Hospital Comarcal d´Amposta disposa de dos dies de consultes pediàtriques a la setmana i un pediatra localitzat per assistir al nadó en el moment del part. El nou equip de guàrdia estarà format per dos metges especialistes en pediatria i un professional d´infermeria, que treballarà un mínim de quatre hores. Segons va avançar la regidora de Sanitat, Serveis Socials i Participació Ciutadana, Rosabel Recio, «El cost total del personal és de poc més de 145.000 euros per any», va afegir Recio, tot assenyalant que s´assumirà amb recursos propis de l´Hospital.

L´activitat d´urgències pediàtriques a menors de 7 anys a l´Hospital Comarcal ha estat, l´últim any, de 3.042, el que suposa unes vuit urgències al dia, de les quals 66 es van traslladar a l´hospital de referència, el Verge de la Cinta de Tortosa.

Modificació del POUM
El plenari de dilluns també va aprovar una modificació del POUM per a canviar els usos que permet als terrenys sobre els quals està ubicada la nova residència d´avis. Segons va explicar l´alcalde, aquesta modificació s´ha hagut de fer per incorporar entre els usos del terreny el servei de cuina destinat al propi equipament i a altres equipaments i «adaptar així els terrenys al plec de clàusules del concurs de licitació d´aquest servei de catering». L´alcalde va explicar que «hi havia una incompatibilitat urbanística amb aquesta licitació i des dels serveis jurídics ens alerten que si ho tirem endavant ens poden demandar per incompatibilitat».

Ara, aquesta modificació, passarà per la Comissió d´Urbanisme de les Terres de l´Ebre (CUTE). «Serà un procés llarg, i fins que no s´haja acabat tot el procés, no es podrà obrir la residència», va alertar Tomàs, tot afegint que perfectament «podria haver-hi un any de retard en l´apertura de la nova residència».

Menjador per a les vacances

El ple de dilluns a la tarda també va aprovar una moció del grup municipal del PSC per ampliar les places de menjador per a xiquets i xiquetes durant tot el període de vacances escolars a Amposta, que actualment està en 20 places i es podria ampliar fins a 40. També es va aprovar la moció de suport a la proposta de cabals ecològics pel tram final del riu Ebre i el Delta, aprovada per la Comissió per la Sostenibilitat, una moció que van presentar de forma conjunta els quatre grups municipals.