Sumar en benefici de la gent

Article del mes de maig de 2016

publicat el 07/06/2016

Sempre hem defensat que cal arribar a acords, buscar el consens, l’avinença. És per aquest motiu que des del grup municipal dels socialistes d’Amposta no ens cansarem en esmerçar-nos en aquest sentit, en benefici de la ciutadania. Ja siguin propostes del govern com mocions de la resta dels partits de l’oposició, sempre ens trobaran per millorar-les. Aquest fet i no d’altre és el que ens porta al consens, deixant de banda protagonismes estèrils que no van enlloc. Ni postureig ni populismes! D’això se’n diu oposició constructiva, és a la que ens varem comprometre ara fa un any i així ho estem complint. Fem propostes ja sigui al Ple, com en les diferents comissions informatives i directament als mateixos regidors del govern perquè el que pretenem és que millorin les condicions de vida dels ampostins i ampostines. Així de clar i ras!
Aquesta voluntat de sumar ens porta, també, a incitar i animar a la resta de grups a consensuar les nostres propostes perquè volem millorar-les. En aquest darrer ple ho hem fet d’una manera molt clara en la moció que varem portar per tal de sol·licitar la reducció de la ràtio a les aules d’infantil i primària a Catalunya a partir del proper curs, perquè un poble que tanca aules és un poble sense futur. No ens ho podem permetre! Precisament els socialistes creiem el contrari: Amposta és futur! Per aquesta raó hem decidit impulsar una sèrie d’accions en la millora de l’ensenyament que varem voler consensuar amb tots els grups polítics de l’ajuntament, i també per donar ple suport a les mobilitzacions de les associacions de mares i pares i de tota la comunitat educativa del nostre poble per defensar les 10 línies actuals de P3 que hi ha a Amposta.
Tancar una línia de P3 com preveu fer el Govern de CDC-ERC a la Generalitat seria un gravíssim error que condicionaria el futur de la nostra ciutat. En aquest sentit promourem també iniciatives parlamentàries per evitar aquesta minva d’oferta educativa a Amposta. No farem ni un pas enrere en aquest objectiu que és, i ha de ser, de tots i totes. Cal tenir present que la Directora dels Serveis territorial d’Ensenyament és també regidora de l’Ajuntament, no fos cas que se li oblidi quan el govern prengui la decisió. Instem al Parlament a que modifiqui la llei d’educació de Catalunya a fi i efecte de rebaixar la ràtio a un màxim de 20 alumnes per aula al cicle d’educació infantil i de primària.
Les progressives retallades pressupostàries dels Governs convergents a la Generalitat en matèria d’educació han laminat part de la bona feina feta durant els anys de Govern de progrés, aquest fet greu ens porta a reclamar al govern de la Generalitat a que incrementi paulatinament els recursos destinats al sistema educatiu, fins a situar la despesa educativa com a mínim en el 6% del PIB, tal com ho preveu la Llei d’Educació de Catalunya. Un objectiu perfectament viable si hi ha la voluntat política de dur-ho a terme. Aquí no valen excuses ni victimismes, l’ensenyament és el pilar bàsic en el què s’ha d’invertir si volem una societat més justa i igualitària.

Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’AjuntamentRSS de l’Ajuntament




Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies