Estem publicant la nova SEU ELECTRÒNICA de l'Ajuntament d'Amposta. Preguem disculpeu les molèsties.

Inici Comunicació Notícies Notícies 2023 El ple portarà a aprovació un Pla d’Acció Municipal amb 150 accions

El ple portarà a aprovació un Pla d’Acció Municipal amb 150 accions

El primer plenari del mandat 2023-2027 serà aquest últim dilluns de mes a les 18h.

publicat el 31/07/2023

El ple portarà a aprovació un Pla d’Acció Municipal amb 150 accions

L’Ajuntament d’Amposta estrenarà aquest dilluns 31 de juliol (últim dilluns de mes), els plens ordinaris del nou mandat. Ho farà en una nova hora, les sis de la tarda, "per tal d’avançar cap a un horari que faciliti la conciliació laboral dels membres de la corporació i personal de l’Ajuntament", defensa l’alcalde, Adam Tomàs. En aquest sentit, Tomàs ha explicat que Amposta forma part de les Ciutats pel Temps i "cal avançar amb petites accions com aquesta".

En la roda de premsa per donar compte dels temes que es portaran a debat al ple, l’alcalde, que ha comparegut acompanyat de la primera tinent d’Alcaldia, Núria Marco, i el segon tinent d’Alcaldia, Ramon Nadal, ha destacat que es portarà a aprovació del Pla d’Acció Municipal (PAM). "Hem transformat les 150 mesures del nostre programa electoral, en un PAM amb 150 actuacions", ha assenyalat Tomàs, recordant que l’anterior mandat es va aconseguir una execució de prop del 85%. "Portant-lo a debat i aprovació al ple, volem refermar el nostre compromís en tirar endavant tot allò pel qual vam rebre el suport majoritari a les urnes", ha dit. "Això no vol dir que serà l’únic que farem durant els propers quatre anys, hi haurà situacions extraordinàries a les que haurem de donar resposta o propostes dels grups de l’oposició que escoltarem per tirar endavant, però aquest document ens permetrà retre comptes amb la ciutadania d’allò que vam dir que faríem i allò que anem fent", ha afegit.

El PAM està estructurat en els quatre eixos de transformació en què també s’han organitzat les comissions informatives de l’Ajuntament: Transformació Verda, Transformació Socioeconòmica, Transformació Democràtica i Transformació. Les 150 actuacions són per avançar en una millor gestió de l’aigua, la implementació de les energies renovables, la mobilitat sostenible, el foment de l’esport, o la promoció del comerç, el mercat i els polígons industrials. També per seguir treballant per la participació ciutadana i una administració digital o per incrementar el parc d’habitatge públic o millorar el cementeri, entre d’altres.


Descarregar document (PDF)

Modificació de la RLT

El primer ple ordinari del mandat també portarà a aprovació una modificació de la RLT (Relació de Llocs de Treball) on s’incorpora la creació de tres càrrecs eventuals més. "És un dels últims tràmits de l’organització del consistori", ha explicat l’alcalde, recordant que són les tres figures que s’havien donat a conèixer en presentar el cartipàs. "Com a municipi de  En concret es tracta de la figura del representant de l’alcalde al Poble Nou del Delta i Nuclis aïllats, plaça que es crea en un 65% de dedicació. "Abans que es produís la situació excepcional del 2019, el representant sempre s’havia nomenat per decret d’alcaldia com un càrrec electe, però Secretaria, Intervenció i Recursos Humans ens recomanen que ha de ser un càrrec eventual i per això l’hem d’incorporar a la RLT", ha afegit. Els altres dos càrrecs eventuals que es creen són el d’Adjunt/a Premsa i Protocol, amb una dedicació del 100%, "per donar resposta a l’increment de canals de comunicació de l’Ajuntament i les seves diferents àrees" i el de Gestor de Subvencions i Programes, també en una dedicació del 100%, "una figura molt vinculada a totes les subvencions que l’Ajuntament està rebent del Fons Next Generation i que serà temporal, per això no creiem que sigui necessària crear una plaça estructural a l’Ajuntament".

Normes reguladores dels grups municipals

Un altre dels punts de l’ordre del dia que ha destacat l’alcalde és l’aprovació de les normes reguladores dels grups municipals. Es tracta, principalment, d’aquelles normes que regulen les aportacions que rep cada grup municipal de part de l’Ajuntament i com s’han de justificar. I és que, cada grup municipal amb representació a l’Ajuntament rep una aportació fixa de prop de 300 euros mensuals més una aportació de prop de 45 euros mensuals per cada regidor. "Fins ara, teníem una situació anòmala, perquè no ho teníem regulat", ha explicat l’alcalde, "i ara portarem a debat aquestes normes que fixen en què es poden gastar l’aportació que fa l’Ajuntament els grups municipals i com ho han de justificar"

Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’AjuntamentRSS de l’Ajuntament




Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies