Estem publicant la nova SEU ELECTRÒNICA de l'Ajuntament d'Amposta. Preguem disculpeu les molèsties.
Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Sol·licitud de prestació extraordinària per cessament de l’activitat dels/de les treballadors/es autònoms/es
La prestació extraordinària, es tracta d’una mesura excepcional acordada pels efectes de la crisi del COVID-19, que permet a l’autònom afectat cessar la seva activitat i percebre una prestació fins l’últim dia del mes en que finalitzi l’estat d’alarma.
Tindran dret a aquesta prestació extraordinària els treballadors autònoms següents:
Són requisits per tenir dret a la prestació extraordinària per cessament les següents:
Si l’autònom no es trobés al corrent del pagament en el moment de l’estat d’alarma podrà regularitzar la seva situació en un període de 30 dies naturals.
És important, no donar-se de baixa del règim d’autònom.
La quantia de la prestació és d’un 70% de la base reguladora, calculada d’acord amb la mitjana de cotització dels 12 mesos anteriors a la sol·licitud de prestació.
Quan no es pugui acreditar el període mínim de cotització, la quantia serà del 70% de la base mínima de cotització(944,40 euros/mes).
En un principi aquesta prestació, era d’1 mes. Però s’ampliarà fins l’últim dia del mes en que finalitzi l’estat d’alarma i les seves pròrrogues.
El temps que perduri aquesta prestació s’entendrà com a cotitzat per l’autònom.
Amb caràcter general, la gestió de la prestació correspondrà a la mútua col·laboradora amb la Seguretat Social a la que estigui adscrit l’autònom/a.
La mútua col·laboradora a la qual estigui adscrit l’autònom/a ha de disposar d’un formulari de sol·licitud telemàtic en el seu web per tal d’omplir-lo i adjuntar la documentació que sigui pertinent.
L’autònom/a haurà de presentar una declaració jurada en la que deurà constar que el cessament de l’activitat per causa de força major deriva de la declaració de l’estat d’alarma, del dia 14 de març de 2020. En un principi les mútues col·laboradores disposaran de models de declaració jurada.
En tot cas, l’autònom si pretén cessar l’activitat per reducció dràstica d’ingressos, ha d’acreditar la reducció de la facturació mitjançant l’aportació de la informació comptable que ho justifiqui (llibres de registre de factures; llibre diari d’ingressos i despeses; llibre registre de vendes i ingressos; llibre de compres i despeses; o d’altres documents amb el cas que no estigui obligat a portar la informació comptable per mitjà de llibres).
En un principi, el termini per sol·licitar la prestació era del dia 14 de març al 14 d’abril de 2020, encara degut a les pròrrogues de l’estat d’alarma, el termini per sol·licitar aquesta prestació finalitza l’últim dia del mes següent a l’aixecament de l’estat d’alarma.
La sol·licitud s’haurà de resoldre en el termini màxim de 30 dies hàbils des de la seva recepció si s’ha entregat correctament la documentació requerida.
Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’Ajuntament
Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies
Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies
Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies