Estem publicant la nova SEU ELECTRÒNICA de l'Ajuntament d'Amposta. Preguem disculpeu les molèsties.
Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Sol·licitud de moratòria sobre el lloguer del domicili habitual davant l’actual situació deguda al Covid-19
Es poden beneficiar d’aquesta moratòria, aquells llogaters d’un habitatge (arrendataris) constituït com el seu domicili habitual i que es troben en una situació de vulnerabilitat econòmica derivada de la situació excepcional del COVID-19, sempre que el propietari de l’habitatge sigui una empresa, entitat pública o gran tenidor.
Si vostè resideix a un habitatge propietat d’una persona física que no s’inclou dintre de cap d’aquests grups de propietaris, pot consultar l’annex següent:
Concretament, s’han de complir el següents requisits:
a) Ser llogaters o persones obligades a pagar el lloguer que han passat a alguna de les situacions següents:
En tot cas, les persones de l’apartat a), no han d’haver aconseguit el conjunt d’ingressos dels membres de la unitat familiar, el mes anterior a la sol·licitud de la moratòria, que amb caràcter general serà de 1645 euros/mes (tres cops l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples), el qual s’incrementarà en el següents supòsits:
b) Que el lloguer, més les despeses (com són les de la comunitat de propietaris) i els subministraments bàsics (aigua, llum, gas, gasoil, serveis de telecomunicació fixa i mòbil), resulti superior o igual al 35% dels ingressos nets percebuts pel conjunt de membres de la unitat familiar.
Les mesures excepcionals desplegades a causa del COVID-19, entenen que seran empreses, entitats públiques o grans tenidors, aquelles persones físiques o jurídiques que siguin propietàries de més de 10 immobles urbans, excloent els garatges i els trasters o, que siguin propietaris d’un immoble o immobles amb una superfície de més de 1500 metres quadrats.
El llogater que pretengui obtenir un ajornament temporal i extraordinari del lloguer de l’habitatge on resideix, ha de presentar-lo directament al seu propietari, sigui a través de correu postal a l’adreça assenyalada en el contracte d’arrendament o través de mitjans telemàtics com pot ser el correu electrònic.
Aquesta sol·licitud ha de contenir la següent informació:
En tot cas, podeu descarregar el següent formulari per omplir:
La documentació que s’ha d’acompanyar a la sol·licitud per tal d’acreditar una situació de vulnerabilitat econòmica és la següent:
Si la persona sol·licitant no pot obtenir amb temps suficient qualsevol dels documents anteriors haurà d’indicar-ho a la declaració responsable (document e).
Finalitzat l’estat d’alarma i les seves pròrrogues, el sol·licitant disposarà d’un més per a l’aportació dels documents que no hagi acompanyat en la sol·licitud.
El Registre de la Propietat ha habilitat en el seu web (www.registradores.org) un accés especial perquè la ciutadania i demés persones afectades per la situació del COVID-19, puguin sol·licitar a través de l’enviament d’un correu electrònic la nota simple del servei d’índex, dirigit directament al al Registre de la Propietat on estigui inscrit l’habitatge habitual, o en el seu cas, a qualsevol dels Registres del municipi on es tingui la residència habitual.
Podeu trobar la direcció de correu electrònic de cadascun dels Registres de la Propietat al següent enllaç:
Caldrà adjuntar al correu electrònic que s’enviï, la fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o de tots els membres de la unitat familiar.
La nota simple del servei d’índex és gratuïta.
NOTA: quan s’enviï el correu electrònic al Registre de la Propietat amb la sol·licitud de la nota simple al servei d’índex, cal especificar el motiu pel qual es sol·licita.
Per tal de sol·licitar-la en habitatges situats d’Amposta, heu d’enviar un correu electrònic al Registre de la Propietat d’Amposta 1 (amposta1@registredelapropietat.org) i heu de fer constar:
El termini per presentar la sol·licitud és de tres mesos, fins el dia 30 de juliol de 2020.
El propietari/a de l’habitatge, un cop rebuda la sol·licitud, disposarà del termini de 7 dies laborables per notificar la resposta al llogater, en la qual pot optar per:
El llogater podrà tenir accés al programa d’ajuts transitoris de finançament adoptats dintre del paquet de mesures excepcionals derivades del COVID-19.
Amb l’adopció de mesures sobre el lloguer, s’ha creat un nou programa d’ajuts per contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social del COVID-19 en els lloguers d’habitatges habituals que també serà desenvolupat per Ordre del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el qual s’incorporarà al Plan Estatal d’Habitatge 2018-2021
Aquest programa tindrà per objecte la concessió d’ajuts de lloguer, mitjançant adjudicació directa, a les persones llogateres d’un habitatge habitual que tinguin problemes temporals per atendre el pagament parcial o total del lloguer i compleixen les situacions de vulnerabilitat econòmica i social sobrevinguda.
La finalitat d’aquest programa serà fer front a la dificultat en la devolució d’aquells ajuts transitoris per part de les persones que no s’hagin recuperat de la situació de vulnerabilitat sobrevinguda derivada de la crisi del COVID-19 i que no puguin afrontar a la devolució dels préstecs esmentats.
L’import d’aquest ajut serà de fins a 900 euros mensuals i de fins el 100% de la renda de lloguer o, en el seu cas, de fins el 100% del principal i interessos del préstec que s’hagi subscrit i amb el que s’hagi satisfet el pagament de la renda de l’habitatge habitual.
A data d’avui, resta per conèixer qui gestionarà i tramitarà aquestes línies d’ajuts.
Les mesures estatals de caràcter excepcional adoptades per la crisi del COVID-19, no preveuen moratòries pels lloguers d’habitatges pertanyents a persones no incloses dintre de les categories d’empresa, entitat pública o gran tenidor.
En tot cas, l’article 8 del Reial Decret-llei 11/2020, de 31 de març, pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front al COVID-19, preveu la possibilitat que aquelles persones titulars d’un arrendament d’un habitatge habitual o familiar puguin sol·licitar a la persona arrendatària o propietària de l’habitatge, l’ajornament temporal i extraordinari en el pagament de la renda.
El termini per presentar la sol·licitud és de tres mesos, fins el dia 30 de juliol de 2020.
El llogater que pretengui obtenir un ajornament temporal i extraordinari del lloguer de l’habitatge on resideix, ha de presentar-lo directament al seu propietari, sigui a través de correu postal o per mitjans telemàtics.
Aquesta sol·licitud ha de contenir la següent informació:
En tot cas, podeu descarregar el següent formulari per omplir:
Presentada la sol·licitud al propietari/a, aquest tindrà el termini de 7 dies laborables per contestar la sol·licitud exposant les condicions de l’ajornament o el fraccionament de la mensualitat o altres formules alternatives que pugui plantejar.
El llogater podrà tenir accés al programa d’ajuts transitoris de finançament adoptats dintre del paquet de mesures excepcionals derivades del COVID-19.
Amb l’adopció de mesures sobre el lloguer, s’ha creat un nou programa d’ajuts per contribuir a minimitzar l’impacte econòmic i social del COVID-19 en els lloguers d’habitatges habituals que també serà desenvolupat per Ordre del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, el qual s’incorporarà al Plan Estatal d’Habitatge 2018-2021
Aquest programa tindrà per objecte la concessió d’ajuts de lloguer, mitjançant adjudicació directa, a les persones llogateres d’un habitatge habitual que tinguin problemes temporals per atendre el pagament parcial o total del lloguer i compleixen les situacions de vulnerabilitat econòmica i social sobrevinguda.
La finalitat d’aquest programa serà fer front a la dificultat en la devolució d’aquells ajuts transitoris per part de les persones que no s’hagin recuperat de la situació de vulnerabilitat sobrevinguda derivada de la crisi del COVID-19 i que no puguin afrontar a la devolució dels préstecs esmentats.
L’import d’aquest ajut serà de fins a 900 euros mensuals i de fins el 100% de la renda de lloguer o, en el seu cas, de fins el 100% del principal i interessos del préstec que s’hagi subscrit i amb el que s’hagi satisfet el pagament de la renda de l’habitatge habitual.
A data d’avui, resta per conèixer qui gestionarà i tramitarà aquestes línies d’ajuts.
Instruccions per sol·licitar aquest tràmit (anar a la pestanya "informació" per a veure instruccions més detallades):
Què pot fer si no té impressora per imprimir els documents? Agafi folis en blanc i escrigui a ma tot el text dels models que subministrem.
Resta de models de documents (veure l’apartat de "documentació requerida" a la pestanya "informació"):
Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’Ajuntament
Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies
Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies
Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies