Estem publicant la nova SEU ELECTRÒNICA de l'Ajuntament d'Amposta. Preguem disculpeu les molèsties.

Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Sol·licitud del bo social d’electricitat per a les llars dels/de les autònoms/es

COVID-19: Sol·licitud del bo social d’electricitat per a les llars dels/de les autònoms/es


Aquest tràmit és de caràcter privat, pel que tota la relació serà entre els/les treballadors/es autònoms/es i la l’empresa subministradora de la llum. Tota la informació continguda en aquesta pàgina és merament informativa i té la finalitat de facilitar la relació entre les parts.

En que consisteix aquesta mesura extraordinària de la qual es poden beneficiar els autònoms?

Els autònoms/es que degut a la situació de crisi del COVID-19, hagin tingut que cessar la seva activitat econòmica o hagin vist reduïts els seus ingressos un 75%, podran sol·licitar el bo social d’electricitat per el qual podran obtenir un 25% en la factura.

Aquest descompte pot incrementar-se fins a un 40% de descompte, en el cas que la situació de vulnerabilitat s’agreugi.

Cal tenir en compte que els descomptes només s’apliquen si no es superen els màxims establerts. Podeu trobar aquests límits en la següent taula:

Podeu obtenir la informació completa sobre el bo social al següent enllaç:

Com s’aplica el descompte de bo social?

Es preveu que el descompte s’aplicarà a partir de la presentació completa de la sol·licitud i pel període de facturació complet.

Per exemple:

"Si presentem la sol·licitud el dia 10 d’abril, i el període de facturació de la llum comença el dia 1 d’abril i acaba el dia 1 de maig, el descompte s’aplicarà per tot el període de facturació (1 d’abril a 1 de maig)."

Quant de temps podré beneficiar-me d’aquest descompte?

El temps màxim que podran beneficiar-se aquells autònoms que hagin sol·licitat el bo social és de 6 mesos.

Avanç que hagin transcorregut aquests 6 mesos, l’empresa subministradora estarà obligada a informar del venciment del bo social.

Quan es pot sol·licitar el bo social per autònoms?

El bo social per autònoms es podrà sol·licitar a partir del dia 1 d’abril de 2020.

A qui he de presentar la sol·licitud de bo social i com l’he de presentar?

La sol·licitud es presenta directament a l’empresa subministradora de la llum que tinguem contractada, per telèfon, per correu electrònic, per correu ordinari, o fax.

En general les empreses subministradores disposen d’un formulari de sol·licitud propi.

Podeu trobar el directori de les principals empreses subministradores de llum al següent enllaç:

Amb el cas que la seva empresa subministradora no disposi de formulari de sol·licitud, pot descarregar el formulari de l’Estat al següent enllaç i enviar-lo a l’empresa subministradora:

De quin termini disposen les empreses subministradores per resoldre la sol·licitud de bo social?

Amb el cas que els autònoms sol·liciten el bo social, l’empresa subministradora disposarà d’un termini màxim de 5 dies hàbils per respondre-la. Durant aquest termini les empreses subministradores hauran de requerir al sol·licitant l’esmena de documentació que s’acompanya en la sol·licitud.

Quins autònoms poden beneficiar-se d’aquest bo social?

Podran beneficiar-se d’aquest bo social, els següents autònoms:

  1. Aquells autònoms que han cessat la seva activitat a partir del 14 de març de 2020.
  2. Aquells autònoms que han vist reduïda la seva factura almenys un 75% respecte la mitjana del semestre anterior, sempre que siguin titulars del subministrament o algun dels membres de la unitat familiar.

Quins requisits he de complir per sol·licitar el bo social?

Per poder accedir al bo social els autònoms que poden beneficiar-se hauran de complir algun dels següents requisits:

  1. Que la renda anual de l’autònom o de la seva unitat familiar no sigui superior a 18.799 euros l’any, si no hi ha menors.
  2. Que la renda de la unitat familiar no sigui superior a 22.559 euros, si hi ha un menor.
  3. Que la renda anual de la unitat familiar no sigui superior a 26.318 euros, en el cas que hi hagi dos menors en la unitat familiar.
  4. El contracte d’electricitat de l’habitatge habitual ha de ser per petits consumidors (PVPC), però inclús si es té un altre tipus de contracte, es permet amb la sol·licitud del bo social, sol·licitar el canvi del tipus de contracte.

Quina documentació he de presentar amb la sol·licitud del bo social?

  1. Còpia del NIF o NIE del titular del punt de subministrament, i si es forma part d’una unitat familiar, còpia del document d’identitat de cadascun dels membres.
  2. Certificat d’empadronament en vigor, individual o conjunt, del titular del punt de subministrament o de tots els membres de la unitat familiar. Aquest tràmit amb l’Ajuntament d’Amposta el podeu fer en el següent enllaç:
  3. Llibre de família.
  4. Acreditar la reducció del 75% de facturació, a través dels llibres de facturació o, amb el cas d’autònoms que han cessat la seva activitat, presentar el certificat de cessament.
Sol·licitud

Instruccions per sol·licitar aquest tràmit (anar a la pestanya "informació" per a veure instruccions més detallades):

  1. En general les empreses subministradores disposen d’un formulari de sol·licitud propi.
  2. Empleni i signi la resta de documents relacionats (si s’escau).
  3. La sol·licitud es presenta directament a l’empresa subministradora de la llum que tinguem contractada, per telèfon, per correu electrònic, per correu ordinari, o fax.

Amb el cas que la seva empresa subministradora no disposi de formulari de sol·licitud, pot descarregar el formulari de l’Estat

Model de formulari de sol·licitud de l’Estat

Resta de models de documents (veure l’apartat de "Quina documentació he de presentar amb la sol·licitud del bo social?" a la pestanya "informació"):

  • Còpia del NIF o NIE del titular del punt de subministrament, i si es forma part d’una unitat familiar, còpia del document d’identitat de cadascun dels membres.
  • Certificat d’empadronament de les persones empadronades al domicili (pot demanar-lo amb el tràmit de Sol·licitud de certificat d’empadronament per a gestions relacionades amb el Covid-19).
  • Llibre de família.
  • Acreditar la reducció del 75% de facturació, a través dels llibres de facturació o, amb el cas d’autònoms que han cessat la seva activitat, presentar el certificat de cessament.

Si té algun dubte pot contactar amb l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i l’Empresariat davant del Covid-19 i l’atendrem el més aviat possible.




Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’AjuntamentRSS de l’Ajuntament




Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies