Estem publicant la nova SEU ELECTRÒNICA de l'Ajuntament d'Amposta. Preguem disculpeu les molèsties.

Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Flexibilització dels contractes de gas de les persones autònomes i empreses, i suspensió del pagament de les factures

COVID-19: Flexibilització dels contractes de gas de les persones autònomes i empreses, i suspensió del pagament de les factures


Aquest tràmit és de caràcter estatal, pel que tota la relació serà entre les empreses o persones treballadores autònomes amb el Govern d’Espanya.

En que consisteixen les mesures de flexibilització del contracte de llum per autònoms i empreses?

De forma excepcional, mentre duri l’estat d’alarma, les persones autònomes i les empreses, podran sol·licitar a les companyies de gas, la suspensió del subministrament o, el canvi de cabal, amb el cas de trobar-se afectades per les mesures adoptades per la crisi del COVID-19.

Altrament, podran sol·licitar la suspensió i el fraccionament del pagament de les factures de gas dintre del període de l’estat d’alarma.

Quines són concretament aquestes mesures de flexibilització?

Les mesures de flexibilització que es poden sol·licitar són:

  • La suspensió temporal del subministrament de gas.
  • La modificació del contracte o de les pròrrogues (en relació a cabals contractats)

Aquestes mesures no tindran cap cost ni penalització per als seus sol·licitants.

En que consisteix la suspensió i el fraccionament del pagament de les factures durant l’estat d’alarma?

Bàsicament, si el titular del subministrament sol·licita la suspensió de les factures, tindrà dret a fraccionar el pagament de les factures emeses durant l’estat d’alarma.

Les factures no pagades, s’hauran de fraccionar en el període de 6 mesos següents.

Com he de tramitar aquesta sol·licitud?

Aquesta sol·licitud s’ha de presentar directament a la subministradora de gas.

Les companyies subministradores han habilitat en els seus webs, informació concreta de com sol·licitar algunes de les mesures anteriors, la documentació i la resta d’informació complementària sobre les gestions.

Quant de temps disposo per sol·licitar novament el subministrament amb les condicions anteriors?

Disposareu d’un termini de tres mesos des de la finalització de l’estat d’alarma per sol·licitar a la vostra companyia de gas tornar a les condicions anteriors del subministrament.

Aquestes reactivacions de subministrament o modificacions, s’hauran de fer per part de la companyia de gas en el termini de 5 dies naturals i, sense cap cost addicional, excepte per millores en les modificacions contractuals del subministrament.

Disposeu de més informació a Medidas urgentes en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19 -Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030.


Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’AjuntamentRSS de l’Ajuntament




Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies






Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies