Inici » Comunicació » Notícies » Amposta bonifica l´IBI en un 95% a les entitats d´interès local

Amposta bonifica l´IBI en un 95% a les entitats d´interès local

L´Ajuntament donarà ajuts de fins a 350 euros al mes durant 18 mesos a empreses que contractin aturats d´Amposta

El ple del mes d´octubre, en convocatòria extraordinària, té previst aprovar les ordenances fiscals que han de regular els impostos, taxes i preus públics del 2017. A grans trets, tal i com ha presentat aquest dimarts al matí, l´alcalde d´Amposta, Adam Tomàs, «les ordenances es congelen, mentre que es modifiquen algunes bonificacions».
Sobre l´Impost de Béns Immobles (IBI), es manté la subvenció que ja s´ha aplicat enguany a tots els habitatges de primera residència. «La nostra voluntat és que les rebaixes arriben als propietaris d´habitatges de primera residència», afegeix l´alcalde, «no podem afavorir aquells que tenen moltes propietats o els bancs, que són propietaris de fins a 1.800 pisos buits». Tanmateix, es redueix la bonificació per a les promocions immobiliàries del 90% al 50% i s´amplia el tipus impositiu per als immobles d´un valor cadastral superior als 500.000 euros. «I una de les bonificacions més novedoses és la que incorporem per als immobles propietat d´entitats considerades d´interès municipal», explica Tomàs, tot detallant que en aquest cas la bonificació de l´IBI serà del 95%. «Són associacions que treballen pel poble i tenen grans edificis que els suposen una càrrega important; és el cas, per exemple, d´entitats com la Lira o la Fila», ha detallat l´alcalde. Una altre dels canvis que s´inclouen en l´ordenança de l´IBI és incorporar un recàrrec del 50% a pisos buits, «una mesura que no es pot aplicar perquè la llei catalana està suspesa», comenta l´alcalde.
Quant a l´Impost de Vehicles, els vehicles de més de 25 anys tindran una bonificació del 100%. I els vehicles elèctrics, que fins ara tenien una bonificació del 75% durant 5 anys, «en les ordenances del 2017, traiem aquesta limitació temporal, perquè els vehicles elèctrics contaminen igual ara que en cinc o deu anys».

Ajuts a la contractació
El ple de divendres també té previst aprovar, «malgrat no sigui necessari fer-ho per ple», les bases que han de regular els ajuts a la contractació de treballadors d´Amposta. «Es tracta d´una proposta del regidor German Ciscar que vam incorporar ja als pressupostos del 2016 però que no hem pogut desenvolupar fins ara perquè necessitàvem l´informe favorable de la Generalitat», ha explicat l´alcalde. A grans trets, l´Ajuntament contempla una ajuda de 250 euros al mes durant 18 mesos per cada aturat empadronat a Amposta que contracti una empresa. Aquestes ajudes s´incrementaran en un 50% si el treballador té un grau de discapacitat de més del 33% i de 50 euros més, si té més de 45 anys. «A més a més, l´empresa s´haurà de comprometre contractar aquella persona durant un mínim de tres anys», assenyala el regidor d´Hisenda, Règim Intern i Personal, Tomàs Bertomeu. «Volem fomentar els llocs de treball estables», afegeix. «A més a més, per percebre l´ajut l´empresa haurà de fer el contracte dins el conveni que li pertoqui, no haurà d´haver fet Expedients de Regulació d´Ocupació (ERO), i haurà de tenir un creixement de plantilla», detalla Bertomeu, tot explicant que es tracta de mesures que serveixen per garantir la qualitat laboral.